Новини

Головна Новини Професійний погляд Українська федерація убезпечення проаналізувала ідею створення позабюджетного Спеціального фонду для підвищення рівня безпеки дорожнього руху

Українська федерація убезпечення проаналізувала ідею створення позабюджетного Спеціального фонду для підвищення рівня безпеки дорожнього руху

21.09.2012
Українська федерація убезпечення
Позиція УФУ щодо створення спецфонду викладено у листах до Міністерства інфраструктури України та Нацкомфінпослуг

   Світовий досвід вказує на те, що фінансування безпеки дорожнього руху, в першу чергу, є відповідальністю урядів відповідних  держав. Водночас, у деяких країнах світу страхова галузь, на добровільних засадах,  залучається до фінансування конкретних програм підвищення рівня безпеки дорожнього руху. Подекуди у світовій практиці,  де страховий ринок, високо розвинутий можна  спостерігати певні механізми фінансування безпеки дорожнього руху за рахунок спеціальних зборів (податків) в залежності від долі ринку автострахування конкретного страховика чи надходжень від автострахування.

   В Україні в системі обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів також запроваджено певні збори (ст. 43-1 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» - далі Закон). Відповідно до Закону, з метою проведення попереджувальних заходів, спрямованих на підвищення безпеки дорожнього руху та зменшення кількості випадків дорожньо-транспортних пригод створюється Фонд попереджувальних заходів МТСБУ. На сьогодні, відрахування до зазначеного фонду знаходяться на максимально дозволеному Законом рівні та складають один відсоток від отриманих страховиком премій за внутрішніми договорами страхування цивільно-правової відповідальності.

   Отже, без проведення аналізу ефективності використання бюджетних коштів, що в попередніх періодах спрямовувались на підвищення безпеки руху, а також коштів  Фонду попереджувальних заходів МТСБУ, створення нового фонду вбачається передчасним.

   У будь-якому разі, передувати цим процесам має розроблення Національної програми підвищення безпеки руху, яка має містити перелік конкретних заходів, фінансування яких має привести до зменшення дорожньо-транспортних пригод та розмірів їх збитків (наслідків), та індикаторів, за допомогою яких можна відстежити ефективність таких заходів. У фінансуванні такої програми пріоритетно має зберігатись бюджетне фінансування.

   В той же час, переконані, що спільними зусиллями вдасться запровадити в Україні ефективну систему підвищення безпеки руху, у якій зацікавлені як Держава, так і страховики України.

 

КОМЕНТАРІ (0)