Новини

Головна Новини Професійний погляд УФУ пропонує ветувати зміни до Податкового кодексу

УФУ пропонує ветувати зміни до Податкового кодексу

22.10.2012
Українська федерація убезпечення
Члени УФУ занепокоєні можливістю відновлення схемного страхування у разі прийняття проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо врегулювання окремих питань оподаткування» (р. №11005)


   Українська федерація убезпечення звернулась до Президента України з  пропозицією повернути прийнятий Верховною Радою 2 жовтня 2012 року проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо врегулювання окремих питань оподаткування» р. № 11005 з метою  виключення з нього норм, передбачених пунктами 4-7 розділу I щодо змін до статей 151, 152, 153 та 156 Податкового кодексу в частині оподаткування страхової діяльності.
    Пункти 4 – 7 розділу І  Проекту Закону, які стосуються змін в системі оподаткування страхової діяльності, а саме змін до статей 151- 153 та 156 Податкового кодексу України, було винесено на розгляд Верховної Ради України всупереч діючим законам України без урахування позиції учасників страхової індустрії, їх об’єднань.
Викликає стурбованість у страховиків  те, що грубо спотворюється система класичного страхування та «широко розкриваються двері» для провадження так званого схемного страхування, основною метою якого є не захист страхувальника від ризиків, а створення умов для уникнення оподаткування.
    У той час, як Уряд та Податкова адміністрація докладають значних зусиль для збільшення податкових надходжень до бюджету, створюються схеми оптимізації оподаткування шляхом зменшення бази оподаткування тривідсотковим податком на суму платежів за договорами перестрахування. Водночас, зазначені зміни вносяться не як тимчасові заходи (у Перехідні положення Податкового кодексу України), як це було у попередніх випадках внесення змін (Закон України від 17.11.2011 № 4057-VI), а шляхом внесення змін до статті 156 Податкового кодексу, яка у діючий редакції передбачає переведення страховиків до загальної системи оподаткування з першого січня 2013 року, що в свою чергу мало б зменшити використання страхування у цілях уникнення оподаткування та ліквідувати «податковий арбітраж».
    Продовження дії системи оподаткування за так званим тривідсотковим податком не є справедливим при застосуванні його до класичних страховиків, у перерахунку він сягає 50-100 і більше відсотків від прибутку класичного страховика, що є неприйнятним для власників (акціонерів) страховика та може спричинити відтік капіталу із страхової галузі.
   Навіть у разі збереження тривідсоткового податку не можна було зменшувати базу оподаткування страховика на розмір внесків іншому страховику на перестрахування. Діюча база оподаткування (тривідсотковий податок із всіх страхових платежів) показала свою ефективність. Опосередковано це можна відстежити за показником обсягів внутрішнього перестрахування, яке зменшилось протягом 2011-2012 років майже у 6 разів.
   Крім цього, при прийнятті зазначеного рішення Верховною Радою України було порушено положення статей 116 та 118 Регламенту Верховної Ради України. На друге читання запропоновано кардинально іншу редакцію тексту законопроекту за реєстр. № 11005 під назвою «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо проведення перевірок у зв’язку з припиненням за заявницьким принципом підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців, які не мають найманих працівників», ухваленою парламентом у першому читанні. Положення, що передбачають зміни у системі оподаткування страхової діяльності були включені до Проекту Закону під час підготовки  його до другого читання. Тому, учасники законодавчого процесу та громадськість були позбавлені можливості попереднього ознайомлення з такими змінами, проведення  фахової  дискусії та внесення пропозицій до відповідного законопроекту.
   Учасники УФУ сподіваються, що завдяки втручанню Президента вдасться не тільки уникнути руйнування класичної системи оподаткування страхової діяльності, а ї вдосконалити її.

КОМЕНТАРІ (0)