Новини

Головна Новини Професійний погляд Конференція InsuranceNEXT’UA 2017 стала значним кроком страхової галузі в Україні на шляху технологічних трансформацій.

Учасники

Конференція InsuranceNEXT’UA 2017 стала значним кроком страхової галузі в Україні на шляху технологічних трансформацій.

15.06.2017
Українська федерація убезпечення

   Українська Федерація Убезпечення та журнал про цифрову економіку та фінтех Future за підтримки Німецького (GDV) та Австрійського (VVO) об’єднань страховиків та Ліги Страхових Організацій України провели першу в Україні страхову конференцію InsuranceNEXT’UA 2017, присвячену передумовам цифрових змін на страховому ринку України та світу.

   Конференція стала місцем об’єднання всіх стейкхолдерів, зацікавлених у розвитку страхового ринку України в умовах становлення цифрової економіки.

   «Ідеологія конференції полягає у спробі зазирнути у майбутнє та знайти нові можливості для страхового бізнесу. Клієнти найближчого майбутнього – нинішня молодь, і ми повинні вчитися розмовляти з ними мовою технологій, бути там, де є вони. Друге завдання конференції – розпочати процес зміни іміджу страхового ринку, зрозуміти, як налагодити технологічні трансформації. Нам випав вдалий момент задля створення сучасної моделі взаємодії з клієнтами. І хоча ми знаходимось лише на початку цього шляху, я вірю в перспективність реалізації цих ідей в Україні. В нас є безліч чудових стартапів, у нас дуже багато креативних та висококласних IT-спеціалістів, і тому ми впевнені в успіху», – зауважив Андрій Перетяжко, Президент Української Федерації убезпечення.

  Кейт Щеглова, головний редактор журналу про цифрову економіку та фінтех Future, засновник Future Communications Lab, яка виступила одним з ідеологів конференції, зазначила, що бачить величезну перспективу для українського страхового ринку у тому, аби стати провідним Східно-Європейським іншуртех-хабом, що генерує нетворкінг, передові знання та має сильну технологічну базу. «Перша іншуртех-конференція була ковтком свіжого повітря для галузі, дала надію на те, що у вітчизняного страхового ринку є перспектива перестати «пасти задніх» і вирватись у число провідних гравців. У нас є для цього потенціал у вигляді СК з міжнародним капіталом та доступом на світові ринки. У нас є дружні зв’язки з міжнародними асоціаціями, що готові нас підтримувати. Та у нас є дуже сильна IT-база. Отже, ми маємо усі шанси задля побудови сталого та сильного страхового ринку…»

   Конференція поєднала провідних глобальних лідерів страхової галузі, які приїхали поділитися своїм досвідом та передовими думками. Так, Маттео Карбоне, засновник та директор Connected Insurance Observatory, провідний іншуртех-лідер, присвятив свій виступ телематиці та страхуванню в умовах «поєднаного світу». Зокрема, він висловив думку, що «поєднане страхування сьогодні презентує нову парадигму для всього страхового бізнесу». Цей новий підхід у страхуванні базується на використанні сенсорів для збирання та передачі даних відносно статусу застрахованого ризику та застосуванні потенціалу бігдата для трансформації отриманої інформації у знання задля поліпшення усіх страхових процесів.

   Досвідом цифровізації автомобільної системи Німеччини поділився Франк Тірольф, старший менеджер з міжнародних зв’язків Німецької страхової асоціації. На його думку, саме страхові об’єднання є основними провайдерами цифрових трансформацій. «Об’єднання страховиків можуть та повинні бути активними гравцями у сфері цифрових трансформацій. Основним завданням галузевих асоціацій є створення цифрових, технічних та правових стандартів страхування, що відображали б потреби споживачів та компаній. Одним з елементів цифрової стратегії нашого Союзу є впровадження «Служби аварійного сповіщення автостраховиків Німеччини (UMD)». Встановлення UMD – добровільне для страховиків та клієнтів, проте має попит. Працює це так: на авто встановлюється датчик, який у разі ДТП реагує на удар, та, у випадку ДТП, повідомляє аварійні служби, передаючи інформацію про місцезнаходження авто та особливості руху перед зіткненням. При цьому важливо, що ніхто не збирає інформацію про клієнта та характер його керування авто, інформація постійно заміщається найновішою».

   Майкл Брандстеттер, який представляв Австрійську страхову асоціацію, наголосив на важливості захисту даних та правових основах для їх обробки: «Інформація, дані клієнтів – це основа страхування. Але необхідно усвідомлювати ризики, які передбачає управління цими даними, в тому числі – кіберризики, що загрожують страховикам. Нам необхідна правова основа для обробки даних клієнтів та узгодження розрізненого законодавства в різних країнах з цих питань. Споживачі повинні мати контроль над їхніми даними, а страховик може використовувати їх лише у випадку наявності правової підстави, згоди клієнта».

   Майкл Тайльмайер, старший менеджер з маркетингу GenRe впевнений, що ми не можемо передбачити наслідки цифрових змін в повній мірі: «Світ не є лінійним. Існує безліч варіантів того, якими будуть наслідки діджиталізації. Автострахування не знаходиться в центрі діджиталізації транспортної системи, де передбачається система автономного управління авто, «авто без водія», системи аварійного попередження, виклику аварійних служб. Де місце страхування в цій транспортній трансформації, ми ще маємо зрозуміти. Телематика, що активно розвивається в країнах Центральної та Східної Європи, не дозволяє ґрунтовно оцінити якість управління авто, а природа ціноутворення є складною».

  Др. Міхаель Пікель, член виконавчої ради Hannover Re, переконаний, що страхування та перестрахування майбутнього у значній мірі будуть автоматизовані. «Вже сьогодні ми створюємо нові цінності та можливості для наших клієнтів та партнерів. Страхування та перестрахування більше не відокремлені послуги від усього іншого світу. Це – частина великої екосистеми, яку ми створюємо та маємо займати у цьому процесі проактивну позицію», – наголосив він.

   Ігор Новіков, керівник SingularityU Kyiv Chapter, впевнений, що кардинальні трансформації для страхової галузі стануть відчутними протягом 3-5 років. Адже термін проникнення будь-якої інновації у будь-яку сферу життя скорочується з кожним роком. Так, якщо для масового охоплення перших 50 млн користувачів технології радіо знадобилося 38 років, телебаченню – 13 років, Інтернету – 4 роки, Фейсбуку – 3,5 роки, Інстаграму – півроку, то грі Angry Birds – лише 35 діб. 
  Як вважає Ігор Новіков, наводячи приклад стартапу Lemonade, сьогодні іншуртех-компанії пропонують кардинально нову цінність клієнтам у порівнянні з традиційними гравцями. Так, ви можете керувати всіма процесами самостійно через мобільний аплікейшн без участі брокера, бек-офісу страхової компанії або ассистансу – від підписання на страхову послугу до врегулювання. Це новий шлях ведення бізнесу, коли замість «необхідного ворога» страхування стає корисним сервісом.

   Олексій Путятін, керівник бізнесу платежів та переказів ПриватБанку: «Кількість операцій в онлайн зростає величезними темпами. Сьогодні банк – це API. Страхова компанія – це також API. Наше завдання – створення продуктів та їхній процесинг. Банк дуже схожий на страхову компанію. Банк оцінює розмір кредиту, а страховик оцінює ризики. Банк визначає, під який процент надати кредит та яка має бути застава, тоді як СК оцінює стиль керування водія та визначає відповідний до нього страховий тариф. Тому наша мета сьогодні – створення конкурентоздатного продукту та відповідного процесингу. Й на останнє: не потрібно створювати продукт роками. Якщо є ідея, запустіть її завтра, отримайте зворотній зв’язок від клієнтів та вдосконалюйте її…»

   Дмитро Зарахович, гендиректор Softinvest Holding та співзасновник UAPAY вважає, що «діджитал-тренди призведуть до змін не тільки у продуктових пропозиціях страховиків, але й у галузі в цілому. Вслід за змінами в культурі споживання з’являться нові моделі монетизації, нові канали та моделі продажів страхових продуктів. Продажі страхування у значній мірі концентруються у споживчих хабах…»

   Олександр Дробот, директор Аудатекс Україна, проаналізував найбільш динамічні сегменти Інтернету речей – Smart homes & connected cars. «Безпілотні автомобілі несуть як позитивні моменти, так і загрози, – зазначив він. – Щодо позитивних моментів, за статистикою Google, за 6 років за вини безпілотників відбулося лише 11 ДТП й ті були пов’язані з людським фактором. Проте, є й загрози, пов’язані з кібертероризмом, якістю обслуговування та значними інвестиціями. Але, у будь-якому випадку, за цими технологіями – майбутнє».

   «Застосування безпілотних технологій в агросекторі та автострахуванні могло би значно прискорити процес оцінки збитків та зекономити страховикам значні кошти», – вважає Февзі Аметов, співзасновник DroneUA.

   Галина Третьякова, генеральний директор Української Федерації Убезпечення, переконана, що кожен страховик сьогодні стоїть перед вибором стратегії, як рухатися вперед та будувати взаємодію з клієнтом. «Кожен страховик обирає стратегію розвитку та пріоритетні канали комунікації з клієнтом. Страхування не є продуктом першочергової потреби, більш того, індустрія поки що не відповідає високим технологічним стандартам. Тому сьогодні кожен страховик стоїть перед вибором, як наблизити високотехнологічні реалії та зробити їх основою взаємодії з клієнтом. Від цього вибору буде залежати, наприклад, чи буде клієнт отримувати відповіді на свої запитання від страхового агента чи від бота. Проте, не зважаючи на канал комунікацій, страхування базується на довірі й у будь-якому разі важливо встановлювати довірчі відносини з клієнтами».

#InsuranceNEXT #InsuranceNEXTUA

Фоторепортаж Ви можете переглянути тут:

КОМЕНТАРІ (0)