Новини

Головна Новини Новини Федерації Члени УФУ про підсумки року, що минув

Члени УФУ про підсумки року, що минув

28.01.2012
Українська федерація убезпечення
Керівники провідних страхових компаній відповіли на три запитання:
Що, на Ваш погляд, відбулось важливого у 2011 році на страховому ринку України?
Які важливі для Вашої компанії події відбулись у 2011 році?
На які зміни, на Вашу думку, можна очікувати у 2012 році?

 

 

  

Гаррі Андреасян, генеральний директор СК «Allianz Україна»

Страховий ринок у 2011 році був досить багатим на зміни. Серед них: утворення Нацкомфінпослуг, зміна голови МТСБУ, впровадження Європротоколу та перші виплати за ним. Проте значимість та вплив цих змін на розвиток ринку можна буде побачити та визначити вже в 2012 році. На мою думку, робити висновки ще зарано.

У будь-якому випадку, страховий ринок у 2011 році стабільно зростав, як за валовими, так і за чистими преміями. Що, безумовно, є позитивною тенденцією.

-  Загалом, 2011 рік був для Allianz Україна досить успішним. Темп росту нашої компанії став одним із самих високих на ринку та вище ніж ми очікували – близько 45%. До того ж ми змогли цього досягти зі збереженням фінансово стійкої структури портфелю: найбільшу долю наших платежів займає страхування майна. Також рік був успішним у відношенні зростання якості обслуговування клієнтів. Показники задоволеності клієнтів за напрямками ДМС та КАСКО сягнули рекордних значень в нашій компанії.

Досягнення таких успіхів компанією в різних сферах я б і назвав найбільш важливими подіями 2011 року.

-  Ми не очікуємо  кардинальних змін на ринку в 2012 році,  він буде досить схожим на 2011 рік. Темпи росту страхового ринку, можливо, будуть дещо вищими ніж у 2011 році, але не за рахунок розвитку класичних видів страхування, а через інфляцію та позитивну динаміку за напрямом ДМС. Страхування майна та КАСКО залишатимуться на тому ж рівні, що й минулого року чи матимуть зовсім незначну динаміку.

Також за моїм прогнозом в 2012 році продовжитися консолідація ринку.

Вже зрозуміло, що проведення Євро 2012 суттєво не вплине на розвиток класичного страхового ринку. Сам захід має позитивно вплинути на інвестиційну привабливості України, але результатами цього ми зможемо скористатися швидше за все вже в 2013-14 роках.

 

Єрмек Кадирбаєв,  Голова Правління ЗАТ «СК СЕБ Лайф Юкрейн»

-   На наш погляд, важливими подіями, що відбулися в 2011 році на страховому ринку, стало прийняття нового Податкового кодексу, просування у прийнятті нової редакції Закону «Про страхування» і поступова реалізація Пенсійної реформи.

-  Найбільш важливими подіями, що відбулися в СЕБ Лайф Юкрейн в 2011 році, стало розширення вдвічі власної агентської мережі, яка на сьогоднішній день представлена ​​6 представництвами, 7 агентствами і 4 точками продажу по всій території Україні і збільшення статутного капіталу компанії. Крім цього рік охарактеризувався впровадженням нової системи операційного обліку договорів страхування і прийняттям рішення про розвиток компанії окремо від СЕБ Банку, у зв'язку з продажем банком свого роздрібного бізнесу.

-  Компанія СЕБ Лайф Юкрейн запланувала на 2012 рік здійснити ряд змін. Ми маємо намір створити власну, незалежну від СЕБ Банку інфраструктуру і здійснити перехід на нову інформаційну систему, реалізувати так званий «Кабінет агента». Також у компанії заплановано розширення лінійки продуктів страхування і вихід на ринок корпоративної програми страхування життя.

Прийняття Закону «Про страхування» дозволить нам, як і більшості зацікавлених учасників ринку, розпочати розробку продукту інвестиційного страхування життя («unit-linked»), а поступове просування Пенсійної реформи сприятиме подальшій підготовці компанії до участі в реалізації пенсійного забезпечення населення.

Проте головний пріоритет нашої роботи це подальше кількісний і якісний розвиток власної агентської мережі. У 2012 році ми будемо покращувати якість навчання агентів, і впроваджувати в роботу компанії стандарти управління міжнародної асоціації LIMRA. 

 

 Олег Сосновський, генеральний директор страхової компанії «QBE Україна», керівник з питань дистрибуції та маркетингу підрозділу Центральної та Східної Європи QBE Insurance Group.

-  Український ринок страхування був неоднорідним впродовж 2011 року, що проявлялося в скороченні одних сегментів і зростанні інших. В той час як в секторах страхування майна та моторного страхування спостерігалася стагнація, напрям медичного страхування та моторної відповідальності зростали. Ринок моторного страхування скорочувався у зв’язку із старінням парку і відповідно зменшенням страхових премій. Тарифи по страхуванню майна дуже низькі не тільки в Україні, а й у Європі в цілому, у зв'язку з цим страхування майна було малоприбутковими. Ринок страхування моторної відповідальності у минулому році суттєво зріс - більш ніж на 40%, але у вересні його зростання припинилося, оскільки ріс він за рахунок зміни тарифів у серпні минулого року. Ринок медичного страхування також не продемонстрував якісного зростання, оскільки ріст премій був скоріше відображенням інфляційних процесів і подорожчання медичних послуг загалом.

-  Результати діяльності компанії в 2011 році засвідчили стабільність бізнесу та збалансовану андеррайтингову політику. У нас відбулися  деякі зміни в страховому портфелі: зріс напрям моторного страхування і страхування вантажоперевезень при незначному скороченні майнового страхування, які в цілому відображали ринкові тенденції.

У 2011 році ми активно розвивали нові технології просування страхових продуктів. Зокрема  впроваджена раніше веб-платформа, що дозволяє страховим посередникам працювати з полісами «QBE Україна» он-лайн, досягла планового показника розвитку - 10% від загального обсягу продажів компанії. Також веб-платформа поповнилася новими видами страхування. З 2010 р. в режимі он-лайн компанія працювала за такими видами страхування для фізичних осіб, як моторне страхування, майнове страхування та страхування нещасних випадків, а у 2011 р. компанія доповнила веб-платформу полісами ОСАГО та страхуванням юридичних осіб - малого та середнього бізнесу, з оборотом до 100 млн. грн. Окрім того в 2011 році розширилась географія платформи - до неї додалося багато користувачів із Західної України.

-   У 2012 році страхові компанії будуть коригувати свою політику, намагаючись збалансувати портфель та скоротити витрати. Головним трендом нового року залишиться прагнення компаній скоротити адміністративні витрати. На ринку, який не росте, єдине, за рахунок чого можна конкурувати, - це зниження витрат. Всі страхові компанії, у яких є довгострокові плани, будуть працювати над оптимізацією своїх бізнес-процесів для того, щоб вийти на хорошу прибутковість. Тому «QBE Україна» і далі буде розвиває власну он-лайн платформу страхування, яка дозволяє в значній мірі оптимізувати витрати на адміністрування та продаж поліса, які в середньому складають близько 40% від ціни продукту. В 2012 році ми бачимо перспективу збільшити частку продажів он-лайн до 15% від загального обсягу продажів.

 

Хайс Юкен, Голова Правління СК «Fidem Life»

-  Є дві помітні речі, що відбулися протягом минулого року, – по-перше, це два роки постійного розвитку після кризи 2008-2009 років. Позитивним є те, що 2010 та 2011 рр. були роками стабільності та розвитку, що добре не лише для ринку, а й страхового сектору в цілому, адже він не може постійно відчувати наслідки світової фінансової кризи. Безперечно, це гарний тренд.

Окрім цього, теж варто зауважити, що 2010 та 2011 рр. були роками стабільного бізнесу. Ми маємо дуже хороший та стабільний портфель клієнтів. І клієнти, які довірили свої кошти сектору страхування життя та придбали поліс саме у нас, залишаються з нами. Це, безумовно, хороша тенденція, яка, вірогідніше за все, є актуальною для багатьох гравців ринку. Це свідчить про те, що ринок страхування життя – на правильному шляху зростання і має стабільне підґрунтя.

Що стосується інших важливих подій та змін, їх було не багато. Минулого року багато обговорювалася пенсійна реформа, але вона ще знаходиться на початковій стадії. Але загалом ринок може пишатися своїм розвитком другий рік поспіль та утриманням стійких позицій. Зрозуміло, що ті самі, що і у 2011 році, 5-6 гравців з високими стандартами ведення бізнесу, добре працюють і розвиваються, що свідчить про надійне підґрунтя для майбутнього.

-   Що стосується нашої компанії, цей рік був ще більш цікавим – у квітні ми провели ребрендинг, який не залишився не поміченим. Цей процес був дуже цікавим не тільки ринку, але, перш за все, нам, оскільки ми представили новий бренд – Fidem Life. За цей час ми зарекомендували себе як надійного гравця – експерта у сфері страхування життя. Для нас також було приємним отримати підтвердження того, що обрана нами стратегія працює. Дані за минулий рік красномовно свідчать про те, що ми зросли на 83% і знаходимося у топ-2-3 компаній, за показниками нового бізнесу. Ми маємо чудову мережу агенцій – населення знає, де знайти наших експертів, партнерів зі страхування, і це свідчить про те, що ми на цьому ринку надовго. Динамічний розвиток, виведення нового бренду на ринок, збільшення активів та високий рівень інвестиційного доходу – саме ті речі 2011 року, якими ми як компанія дуже пишаємося.

-   2012-й, на мою думку, буде схожим на 2011 рік – в цілому у секторі спостерігатиметься помірне зростання. Серед чинників, що впливатимуть на пенсійну реформу, - стан української економіки, Міжнародний валютний фонд та державна бюджетна політика. А отже – ще зарано про це говорити. У 2012 році українська економіка буде чутливою до впливу зовнішніх чинників, оскільки уся світова економіка наразі є чутливою, що, безперечно, може мати свій вплив. Але я не думаю, що він буде суттєвим. Ми будемо спостерігати за тим, що прийняття деяких рішень відкладатиметься, усі будуть аналізувати те, що відбувається навколо, та очікувати кращого моменту для ключових рішень.

Ще раз хочу підвести підсумки – я не очікую від 2012 року неймовірного зростання, але й не очікую великої кризи. Я переконаний, що 2012 рік буде продовженням 2011-го, і великих змін у секторі цьогоріч я не передбачаю. Ключовими словами 2012 року буде фінансова стабільність у часи кризи, зосередження на якості обслуговування клієнтів та надання експертних консультацій клієнтам. Сподіваюся, що усі компанії з високими стандартами професійної етики, які працюють на ринку страхування, будуть професійно та стабільно розвиватися. Бажаю усім успіху у досягненні цієї мети.

 

 Мирослав Бойчин, Голова Правління ПрАТ "Європейське туристичне страхування"  

-   Важливо в першу чергу те, що у 2011 році страховий ринок показав ріст. Це дає надію на подальші позитивні зміни кількісних та якісних показників ринку.

Найбільш важлива, з нашої точки зору, тенденція, яка мала місце на туристичному ринку у 2011 році - підвищення зацікавленості населення у комплексному страхуванні подорожей.   

-   У зв'язку з переходом до ERV Group одним з основних завдань для нас і подій у 2011 році стало проведення ребрендингу - протягом року наша компанія повністю змінила свій фірмовий стиль. Минулий рік також ознаменувався для нас двома ювілейними подіями – влітку ми застрахували свого мільйонного клієнта, восени відсвяткували п’ятиріччя компанії. 

Найбільш яскравою подією 2011 року можна назвати Генеральну Асамблею Europen Travel Insurance Group (ETI Group), яку наша компанія приймала у Києві. В Асамблеї прийняли участь понад 30 керівників і представників компаній туристичного страхування  - членів ETI Group, з 20 країн Європи. 

-   У 2012 році ми очікуємо на прийняття змін до законодавчої бази, зокрема ЗУ «Про страхування», та ЗУ «Про туризм» в частині фінансового забезпечення відповідальності ТО. Також сподіваємось на якісні зміни у відношеннях з регулятором ринку, зокрема щодо надання консультацій страховикам та професійності підходу до прийняття рішень стосовно страхового ринку.

 

 Дмитро Грицута, Голова Правління СГ «ТАС»

-   Минулий рік був відзначений резонансними подіями і важливими кадровими перестановками, але надії на те, що в 2011 році буде наведений порядок на страховому ринку, за великим рахунком, виявилися марними. Досі існує гостра проблема недостатнього контролю та відсутності чітко прописаних правил, необхідних для цивілізованої та якісної страхової діяльності. Як наслідок, посилюється недобросовісна конкуренція, ряд компаній демпінгують і не формують резерви під майбутні виплати, що надалі може привести до нових банкрутств і посилення недовіри споживачів до страхового ринку. Втім, були й певні позитивні зрушення в цьому напрямку. Зокрема, прийняті МТСБУ рішення про виключення з числа учасників ринку «автоцивілки» двох компаній дозволяють розраховувати, що процес оздоровлення ринку просуватиметься активніше.

-   У 2011 році Страхова Група «ТАС» зміцнила свої позиції як одна із системоутворюючих компаній ринку. Ми оптимізували витратну частину свого бізнесу, змінили структуру наших витрат: тепер фіксовані витрати набагато нижчі, ніж витрати, що залежать від обсягів реалізованої продукції. Крім того, спрощено низку бізнес-процесів у компанії, що дозволило нам стати більш гнучкими та ефективними при обслуговуванні клієнтів – як на етапі продажу, так і при врегулюванні страхових подій. Зокрема, в СГ «ТАС» завершено модернізацію системи врегулювання збитків, завдяки чому набагато скоротилися витрати на ведення справи.

Крім того, в 2011 році був оновлений продуктовий ряд по таким ключовим видам страхування як КАСКО, добровільне страхування відповідальності, особисте страхування. Що стосується КАСКО, ми перейшли на більш гнучку систему тарифікації, залежну від марки автомобіля і міста його реєстрації. Сьогодні наші програми «КАСКО «Зелений коридор», «Моє КАСКО», «КАСКО – Ваш вибір», «Бізнес-КАСКО» є ​​ конкурентоспроможними і затребуваними споживачами. Причому не через низькі тарифи, оскільки ми не займаємося демпінгом, а саме як дуже якісні продукти, що мають відповідну ціну.

Наша компанія також зробила важливі кроки щодо подальшого зростання рівня сервісу. Був запущений новий корпоративний сайт з онлайн-консультуванням, клієнтський портал та інтернет-магазин. Розвивалися власні клієнтські служби нашої компанії – контакт-центр і медичний асистанс: тут впроваджено найсучасніше програмне забезпечення, здійснюється моніторинг діяльності в режимі реального часу, працює висококваліфікований персонал.

-   Сьогодні суто цінова конкуренція стає менш значною, а головним фактором при виборі компанії стає якість страхових послуг. Тому на ринку в 2012 році посилиться боротьба за споживача. Компанії ще більшу увагу приділятимуть поліпшенню сервісу, оновлюватимуть продуктовий ряд, розвиватимуть партнерські відносини з автосалонами, посередниками і банками. Продовжиться консолідація ринку, тобто відтік клієнтів з дрібних компаній до найбільших страховиків з ТОП-10. На ринку «автоцивілки» можливі серйозні проблеми з ліквідністю в деяких компаній, які не займаються резервуванням майбутніх збитків, і при цьому активно нарощують портфелі за рахунок незаконного демпінгу і завищених комісійних винагород.

Страхова Група «ТАС» в 2012 році буде цілеспрямовано працювати на подальший розвиток якості страхових послуг, розширення співробітництва в рамках партнерських програм. Компанія пройшла складний період перебудови бізнесу від моделі зростання до моделі утримання позицій. Сьогодні ми залишаємось динамічними і готові працювати в будь-яких економічних умовах.

 

Філіп Вотле, Голова Правління  СК ”АХА Страхування” 

-  Найперше, про що треба сказати, це те, що ринок у минулому році так і не почав відновлюватися після кризи, ми так і не побачили зростання обсягів кредитування фізичних та юридичних осіб. Страховий ринок 2011 виріс тільки в напрямку Автоцивілки, завдяки підвищенню тарифів у вересні, та медичному страхуванні. Ринок КАСКО та майна скоротився.

Також, слід відзначити, що минулий рік став також роком бездіяльності регулятора, і, до певної міри, відсутності сили, здатної оперативно і ефективно приймати адекватні рішення на законодавчому рівні.

Серед позитивних тенденцій минулого року можна відзначити введення Європротоколу, хоча його повна імплементація також була відкладена через відсутність узгодженої політики та активної позиції регулятора. Але введення Євпротротоколу, як факт – безумовно, позитивне зрушення вперед.

-   Що стосується «АХА Страхування», то протягом 2011 року ми  ефективно втілювали зазначену наприкінці 2010 політику прибутковості. Нам вдалося досягти незначного зростання премій за результатами минулого року, але найбільшу увагу ми приділяли саме прибутковості наших операцій. І це нам цілком вдалося.

Ми продовжили працювати на тим, щоби АХА вирізнялася серед конкурентів на ринку якістю послуг, які вона пропонує. Програма Трансформації бізнесу, над якою ми всі активно працювали у 2011 році, покликана переглянути усі процеси в Компанії, та зробити їх більш ефективними та якісними.

Одним із найголовніших пріоритетів на 2011 рік для АХА був розвиток нашої агентської мережі. На сьогоднішній день вона складається вже з близько 2 тисяч агентів, а рівень продажів у цьому каналі збільшився на 60%. У 2011 ми розробили для агентів цілу низку нових пакетних продуктів для малого та середнього бізнесу та продовжили програму з навчання та підвищення кваліфікації наших людей.

-   В першу чергу, я сподіваюся, що наступного року ми отримаємо ефективний та дієздатний регуляторний орган, який прийматиме важливі рішення для модернізації страхового ринку.

Щодо АХА, що у 2012 році ми продовжимо вивчати можливості виходу на ринок страхування життя в Україні. Ми також розглядаємо нові перспективи на ринках медичного страхування та страхування сільськогосподарських ризиків та сподіваємось розширити свою пропозицію у цих напрямках.

Наші головні пріоритети залишаться незмінними. Це підвищення якості сервісу, ефективність процесів та прибутковість.

 

 Олег Спілка, Голова Наглядової Ради НАСК "Оранта"

-   Самым главным событием для уходящего года, я бы отметил тот факт, что страховой рынок начал стабилизироваться после рецессии. Это очень важно – не произошло движения вниз, а по ряду направлений рынок уже начал показывать достаточно устойчивую динамику роста.

-   2011 год стал для нас юбилейным – 25 ноября компания отпраздновала свое 90-летие. Накануне торжественной даты в адрес НАСК «Оранта» пришли сотни поздравительных писем и телеграмм,  с юбилеем компанию поздравили руководители государственных органов и министерств Украины, депутаты, главы крупнейших украинских и международных компаний, неправительственных организаций, участники страхового рынка, перестраховщики, а также практически все ведущие украинские СМИ.

Что касается работы компании в прошлом году, в посткризисных условиях для компании было жизненно важно максимально повысить эффективность своей деятельности, и мы успешно сделали это: провели перевод региональных подразделений в безбалансовые, освободив таким образом ресурсы для продающих подразделений, внедрили современные IT-системы. Теперь же необходимо рационально распределить должностные обязанности и персонализировать ответственность всех руководителей нашей компании всех уровней и территориального размещения, по всей Украине. Главное, что должны осознать члены команды «Оранты» - это собственная ответственность не только за свои действия, но за деятельность всей компании в целом. Это должна быть единая, слаженная, командная работа на всех уровнях.

-   Я думаю, что мы стоим перед новыми вызовами, продолжающимся мировым кризисом. Говорить о том, что страховой рынок вышел из рецессии, — нельзя, потому что мировая экономика в целом не вышла из кризиса. Мы видим, сколько проблем в Европе, Америке, естественно, они не могут не отражаться на экономике Украины. Мы видим, что банковский сектор Украины не начал кредитовать реальный сектор. Мы видим сегодня, что банки связали свои кредитные ресурсы.

Надеюсь, что в наступившем году страховщики смогут найти конструктивный диалог с государством по частно-государственному партнерству, что даст мощный толчок развитию рынка. Думаю, преобразится и сам рынок, станет более цивилизованным. Ведь страхователь надеется на тех, кто управляет его рисками, и выбирает лучших. Это ответственность рынка за взятые на себя обязательства.

 

КОМЕНТАРІ (0)